tisdag 2 november 2010

Plopp, plopp! Baby-boom?

Är det så? Nu när vi "kommit ut ur garderoben" så får vi höra titt som tätt om vänner och bekanta som väntar barn. Några till och med väldigt nära när vi väntar vårt lill hjärta. Roligt tycker jag att dela den, för oss, väldigt nya upplevelsen.

Så nu har jag luftat det, över till vad jag gjort idag. Jobbat på velodromen så klart. Mina biffinstruktioner gick hem och ironiskt nog så fick jag en kommentar här på bloggen igår om jag var den Oscar Ekstam som tillsammans med Fredrik Eriksson skrivit en uppsats "Styrketräning för Cyklister". Men det var nog mest mina tänj/stretch- övningar som gick hem idag. Inte så konstigt då styrkan mest bestod i att gå runt vid maskinerna. Men i morgon blir det frivikter. Det ser jag fram mot.

Efter lunchen så hade jag dock mer bana att lära ut. Det var dags för dem att lära sig att köra mer som ett lag och prestera tillsammans. Det var alltså lagtempo från stillastående och 15 varv. De var fyra stycken i varje lag och alla gjorde ett väldigt bra arbete på velodromen.

Det är väldigt kul att ta hand om alla ungdomar, de lyssnar och tar till sig allt väldigt bra och gör gigantiska steg för varje dag. Helt underbart att se och vara med om.

Efter jobbet idag så tog jag med min älskling ut på fika, Waynes var stället och vi satt ned och skrev ihop början på en liten inhandlingslista till vår bebis. Det är ju lite som ska inhandlas, lägligt nog är julen på väg och lika så min födelsedag. Gissa vad som står på min lista, jepp inte en enda pinal till mig själv bara till bebisen... Men det är ju nästan ändå till mig på ett sätt.

Nu till en helt annan sak. Bilder på XC-banan till OS 2012 börjar komma ut på nätet. Och banan ser helt fantastisk ut. Handbyggd på en öppen slätt och väldigt kompakt med breda stigar och med både publikvänliga men framförallt kameravänliga partier. För vad sägs om denna passage:


Jag gillar tänket och hoppas på en riktigt underhållande och spännande OS-sändning. Det behöver XC-grenen. Fart, fläkt, intensitet och närhet till kameran. Det bästa är att de inte verkar tappat det tekniska heller:
Bilder och mer text om banan hittar ni på Bikeradar.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar