söndag 27 februari 2011

Första steget till en optimal Niner Jet 9

Ninern kommer med Continentals Race King 2.2or monterade på Stan's ZTR Crest 29" fälgar (380g styck). Och kör man No Tubes hjul lär man ju ha tätningsvätska. Jag har en dunk Stan's liggande plus lite kvar av Vredesteins vätska. Men jag väljer ändå att köpa Joe's vätska. Varför? Jo för att jag tycker att den tätar bättre och snabbare.

Många är de gångerna jag har kört med Stan's och fått hela ramen och bakdelen lackerad med vit gegga... Lite halvsnuskigt jag vet men så är det. När jag körde Joe's så tätade det både snabbare (mindre sprut på ram och bakdel...) och det höll längre. Så Ninern får den bästa vita vätskan.

Om någon eller några veckor kommer nästa paket med optimeringsgodis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar