tisdag 1 februari 2011

Känner mig lite låst...

...I mitt styrstamsval.

Idag har jag nästan varit ledig från jobb, det blev bara 3 timmar. Resten av tiden spenderade jag men min älskling. Vi gick på stan och lunchade sushi och sen kollade vi runt lite i några butiker innan vi tog en kaffe med semla på Piacceto. Det var nog godaste semlan hittills faktiskt. Vi fortsatte på stan och jag köpte ett par grymt fina vårskor i ljust läder på H&M för 300spänn. Som hittat.

Sedan investerade jag i ett par nya jeans. Det är lite lustigt faktiskt, för mina jeans går åt. Jag sliter nämligen ut dem rätt frekvent, speciellt om de är av lite sämre kvalité. Och jag sliter sönder dem på samma ställe; i grenen. Och det antar jag är för att jag cyklar överallt jag ska. Men så har jag ju ingen bil så det går på ett ut. Eller ja, det är billigare att köpa ett par 1000kr jeans i kvartalet än att äga en bil. Dessutom så får jag frisk luft och cykla, något som är fantastiskt kul. Även när det bara är till jobbet.

Jag får ju cykla i jobbet ibland också, men idag passade jag på att träna när Johan höll i träningarna på Velodromen. Därav översta bilden. Jag körde två 8or själv i blodsmakstempo och sedan hängde jag med Cykel & Fjäll gänget i en 15minuters intervall. Vilken började på 18,5sek tempo och stadigt sänktes till 17sek tempo (typ 45km/h). Sista minuten gick jag loss från spets och köttade ur mig allt, då det gick lite sakta för min smak. Och under den minuten fick jag verkligen lida. Blodsmak var temat och blodsmak fick jag. Men jäklar vilken dålig uthållighet jag har. Men det blir bättre med lite mer träning, hoppas att jag kan få till det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar