söndag 6 februari 2011

2h skoterspårsCross!

Yepp, jag passade på att dra ut på en crosstur mellan jobbpassen på velodromen idag. Var ju tokfint väder och jag misstänkte att vädret som varit och lördagen som gått hade genererat grymma skoterspår. Och visst var det så att de lite omväxlande milda och kalla vädret plus att många hade passat på att dra ut på skotertur igår, hade gjort att spåren var hårda och fina.

Jag var ute två timmar och öste fram mellan furor och julgranar. Klart roligt och fartfyllt. Men även otroligt vackert, så självklart passade jag på att ta massa bilder och faktiskt även lite film. Filmen som jag lite snabbt slängde ihop håller just nu på att laddas upp på Vimeo, så vi får vänta lite på den. Under tiden så kan ni få se lite hur jag hade det, bilderna är klickbara.

Jobbet.

Träningsredskapet.

Dagens underlag.

Skuggan min följeslagare.

Började turen på underbara Jungfruberget som faktiskt hade dagens hårdaste spår. Mycket tack vare att solen ligger på.

Jungfruberget igen. Tack vare solläget kommer det snart vara cykelbart här, först i Falun som vanligt.

Jag följde spåren som tog mig ut till Varpan. Vackert.

Sedan kastade jag mig in i skogen och dyngade vackra spår.

En skön S-kurva som jag körde många gånger.

Vackert spår längs vattnet.

Frasiga fina spår.

Och så ett soligt självporträtt.

Denna stämningsfulla cykelbild får avsluta det hela. Hoppas ni ser fram mot filmen också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar