lördag 3 december 2011

Lördags film "En kort och En lång"

Har snubblat på två episka filmer från två helt olika delar av världen, två delar av världen som jag bara MÅSTE cykla i någon gång i mitt liv.

Först ut är en kort film från Sunshine Coast i Kanada, helt brutal natur med stora tjocka trädstammar och således också väldigt dunkel stämning inne i skogen. Detta kryddat med åkning från flera av världens bästa åkare så som; Ben Boyko, Nathan Rennie, Steve Peat, Ryan Leech, Dylan Dunkerton and Curtis Robinson. Ja ni ser ju, det kan inte bli annat än fantastiskt. Två delar som jag gillade skarpt; Duo-DH-åkningen med mycket damm i kurvorna och Northshore-balansakten (sjukt imponerande)

Den andra filmen är riktigt lång, så lång att jag inte sett hela än.. Men den visar stor potential då ett MTB-magasin besöker Nya Zeeland och får ihop en 43minuter lång dokumentär över deras cykel-visit. Bara inledningen med först ett långlopp på vansinnigt vackra stigar och dagen efter en lätt recovery-åkning på en helt galet fin stig. Gör att jag bara måste rekommendera filmen.

Så varsågoda; Njut!





2 kommentarer:

  1. Tack Oscar!
    Den långa var perfekt för ett lugnt pass på Crosstrainer. Funkade inte för intervallpass - missade när intensivpassen kom och fick i princip dra igång från stillastående varje gång, tog slut totalt och fick bryta efter en kvart...
    // MTB-motionär

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa! Innovativ träning dessutom =)

    SvaraRadera