söndag 18 december 2011

Lördagsfilm "Gerilla!"

Det är en ny våg inom reklambranchen, gerillamarketing... typ. Jag kan inte mycket om sånt men en sak har jag lagt märke till och det är behovet av att få ut reklam som inte är reklam. Videos, Bloggningar, Facebook uppdateringar och annat "cred" från "folket" dvs gerillamarketing som sprids genom sociala medier. En mer förklädd marknadsföring för att bryta igenom bruset som vi bombaderas av dag ut och dag in, en marknadsföring som når fram på grund av att vi "folket" får det av vår "vän" och därför lyssnar.

Så var så goda, här är mitt bidrag. Lyssna/Titta eller ej. Jag gillade bara filmerna för att de var så bra gjorda och högkvalitativa. För att inte nämna de brutala miljöerna de var filmade i. Helt sjuk stig i första klippet i andra filmen när Barry Wicks kör längs en bergssluttning där stigen är inbyggd. Kona tilltalar dock inte mig i val av cykel, men de gör grym film:








BONUSKLIPP, en "riktig" reklamfilm från Kona:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar