lördag 24 december 2011

Lördagsfilm "Den känslomässiga julklappen" Hjuklapp #4

Så passande att julafton faller in på en lördag detta år, således kan jag ge er ett antal (h)julklappar genom mitt återkommande inslag; Lördagsfilm. Det blir ett axplock av fina leveranser av nya som gamla filmer från Vimeo. Det kommer att bli ett antal filmer som jag sprider ut från idag till i morgon. Ett antal fina video-klappar till er som sitter där på andra sidan datorn och uppskattar idrott, cykel och film.
Lämna gärna en kommentar om vad ni tyckte om filmen.



Klapp nummer 4, som jag avslutar med är en oerhört gripande historia enligt mig. Det är en historia om lagkänsla och uppoffring för en annan person som man håller högre än sitt eget välmående. Ur en vinkel kan den ses som väldigt sjuk men jag är övertygad om att den tilltalar alla er som håller på med idrott eller andra sysselsättningar där ni jobbar mot eller med kroppens yttersta fysiska gräns och över. Mina ögon tårades när jag såg denna film. Det är min yttersta julklapp till er:

2 kommentarer:

  1. Det var inte bara dina ögon som blev fuktiga. Fruktansvärt Amerikanskt men dock. Bra!

    SvaraRadera