onsdag 29 februari 2012

Lämnat in handduken på en strålande dag

Fast det var egentligen det ingen handduk utan min Piké-tröja från Velodromen. Den stiliga svarta som det står instruktör på. Jag behöver den inte längre då jag gjort mitt sista pass. Sorligt men sant.

Så för att dämpa ångesten något så hade jag med mig fika till gänget på Velodromen, YA Elit och Sportlife. Min Browniekaka med valnötter, marsmallows och kolasås. Den gick hem trots två dagar på nacken. Kan det vara för att allt var naturligt och hemgjort?

Egon var med till Velodromen också, vi gick dit i det fantastiska vårvädret och jag var tvungen att ta av mig både halsduken och skinnjackan. Lite mer än 20 grader i solen var det visst och det kändes. Fantastiskt skönt att ha denna värmen nu, hoppas det håller i sig och inte blir allt för mycket snö mellan varven.

Annars har Egon och jag haft en fantastisk strålande dag. Först åkte vi en sväng i bilen till City Gross och handlade lite. Efter det lunch och sen så invigde Egon sina första skor utomhus. Han har haft dem ett tag och blir som förstenad när han får på dem och kan inte gå alls. Men idag gick det några steg och ännu bättre om han fick hålla mig i handen. Efter hans promenad och en tur i gungan så gick vi (Egon åkte vagn) till Velodromen, som sagt. Väl där så härjade Egon friskt och klättrade på allt som han kunde. Han snodde även en killes vattenflaska och Veras nycklar. Den lilla busen. Tur att han är så flörtig och kommer undan med det.

Det känns som att Egon tagit ett giganstiskt steg framåt idag. Han nästan sprang idag, han ville klättra på allt han kunde, han gick lite med skor och för att avsluta det hela så kunde han idag svara på hur stor han här; jag frågar hur stor Egon är och då räcker han upp händerna så högt han kan. Att vara pappaledig är nog det bästa som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar