lördag 27 oktober 2012

Grabbdag!

Idag är det bara Egon och jag hemma, och som vi röjer!

Vi skickade iväg Jenny till Kosta Boda Outlet i Kosta... Kanske inte det smartaste valet av plats att skicka henne om man vill ha kvar något på lönen, men men man lär ju chansa någon gång. Appropå det så vill man inte chansa med väglaget just nu, även vi här nere i södra Småland har fått en riktig köldknäpp så igår var jag ute i nollgradigt mörker och bytte till vinterdäck på V50n... Det var bara det att jag hade fuskat med att lägga på fett vid förra hjulbytet. Fälgarna satt stenhårt, helt omöjligt att ens slå dem loss med träkloss och hammare. Så det blev att hissa ned och släppa upp alla bultar runt om och sedan göra vida svängar och samtidigt hastiga inbromsningar (i låg fart givetvis). Hjulen satt verkligen hårt så jag tror jag körde 10 vändor runt kvarteret både framåt och bakåt innan alla hjul lossnade. Det tog väl cirka två timmar innan alla hjul var bytta men det var det värt och inne i värmen väntade en nybakad pizza och en St: Eriks APA öl (plus en Hoegaarden).

Hur som, idag har jag och Egon bara hunnit halvvägs in i vår grabbdag och redan har vi varit en vända på vattenpalatset. Där Egon röjde järnet såklart, det är verkligen pang-pang i den lille killen. rutchkanan i barnpolen var bäst men även att hoppa från kanten ned till mig i den stora bassängen var en hit. Jag tror att vi höll igång i en och en halv timme innan vi duschade och åkte hem. Behöver jag säga att det inte var något problem att få i honom lunch och sedan få honom att ta en tupplur efter det?

Nu sitter vi och äter popcorn i soffan som mellis och sedan ska vi ge oss ut i det strålande vädret. Det är vinter på kvällarna och natten men på dagtid är det ett strålande höstväder som bjuds.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar