måndag 14 januari 2013

Vakta vikten eller bara trimma kroppen? Hjälp mig trimma!

Jag har funderat lite på hur jag ska gå vidare med min träning och var jag ska lägga fokus. Jag har planerat att väga mig varje fredag morgon efter en veckas jobb, rutiner samt träning. Det ska förhoppningsvis ge mer rättvisa mätningar med en hyfsat fikafri kropp som hållit igång fem dagar rutinmässig. Men då blir ju fokus på att tappa vikt och det vill jag inte, min fokus måste vara att bli mer tränad och viktminskningen är en del av det och gör även att min rygg mår bättre. Därför har jag tänkt att jag måste ha fysiska mål också, både i gymmet och ute på cykeln. Så nu måste jag komma på ett bra styrkeprogram med några övningar där jag kan enkelt mäta min framgång.

Så mina kära läsare har ni några bra tips på styrke- och även rörlighetsövningar som ni tycker att jag ska redovisa här i bloggen? Jag har tänkt mig dokumentera och mäta några få övningar som ger en bra fingervisning om styrka och rörlighet i hela kroppen (övningen behöver inte ge resultat på både styrka och rörlighet snare tvärt om). Så kom igen nu, ge mig bra förslag!

Dagens vardagsrapport:
Har nu kommit igång med jobbet igen och jag känner mig bättre förkylningsmässigt. Lite huvudont finns dock kvar ännu och även en hel del slem, så nu vet ni det också. Var massa brandsläckning att göra på jobbet idag också, inte så konstigt då jag varit borta sen den 21/12 och så var det grejen med att det bara är jag som jobbar på Fritidskontoret. Tack och lov har jag sett till att utbilda två kollegor på bokningsystemet till våra tre sporthallar, fyra gymnastiksalar, och de två vinter-fotbollsplanerna (en grus och en konstgräs) som är bokningsbara. Det plus att jag har en grym ordförande i Föreningsnämnden som varit med i snart 3år och kan det mest, plus en fantastisk ekonom. Gör att de mest kritiska grejerna som hall- och plantider samt montering av fakturor har fungerat när jag varit borta så länge dels pga ledighet men mest pga sjukdom.

Bjuder på en fin arkivbild som avslutning, stock:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar