onsdag 13 mars 2013

Vila i frid Farfar, minnet av dig är något av det starkaste jag har.

Blott 86år ung lämnade du hastigt oss.
Du är och var en av mina största idoler, alltid med ett gott råd och lyssnande öra.
Jag minns min varma barndom med dig och kusinen, allt bus och alla skratt.
Samma energi hade du då som nu innan du så hastigt togs ifrån oss, cancerns vägar äro nyckfulla.
Energin och nyfikenheten som du hade hoppas jag att jag själv kan behålla på ålderns höst.
Farfar jag minns dig alltid ett steg före, du hade Facebook innan mig för tusan!
Aldrig rädd för det nya utan kastade dig in i nya världar och utmaningar, aldrig rädd för att be om hjälp heller. Minns alla de gånger jag fick äran att åka ned till dig och hjälpa till med datorn, tipsen som du tog emot med glädje.
Du var även en av mina största supporters och sponsorer i min cykelkarriär, inte till pengar mätt utan i engagemang och stöttning. Några av de bästa stunderna vi hade var när du körde mig till Varberg och gjorde allt jag bad om och lite till. De långa samtal och brevkorrespondenser vi hade om teknik efter detta var alltid intressanta, nya synvinklar och idéer som gjorde mig bättre. Även att jag knappt kunde sova för dina snarkningar så är det lätt ett av mina bästa tävlingsminnen.

Farfar, Jag kommer att minnas dig precis som du var. Jag kommer att "leva" de dagar, den tid jag har kvar.
Jag gläds för att du har funnits men jag kommer ändå gråta, minnet av dig är något av det starkaste jag har.

2 kommentarer: