lördag 9 mars 2013

Tränade igår, svullade idag

Brände av ett intervallpass med Egon i vagnen igår eftermiddag. Ett hett tips till er småbarnföräldrar som inte riktigt får upp intensiteten eller motivationen på/till löpningen är att ta med vagnen och barnet ut. Gör det till en skoj lek med korta intensiva intervaller som barnet får räkna ned till. Egon tycker det är buskul att åka snabbt och speciellt när man startar snabbt, antar att det kittlar skönt i hans lilla mage. Och sprintstartar man intervallen med en vagn och en, i mitt fall, påpälsad nästan 2åring så får man bra motstånd. I fredags fick jag 40minuters aktiv tid och nio stycken intervaller mellan 30sekunder och fyra minuter. Har ingen aning om hur det varierade mellan 0,5-1-2-3-4 minuter det var terrängen som styrde då vissa partier är uppför, vissa långa och platta, vissa korta innan korsning av väg osv. Men jag blev trött i alla fall och Egon skrek av glädje så det var lyckat.

Idag har det varit dop för vackra Signe i skogskapellet här i Mönsterås. Andra gången vi är där på dop och det var lika fint denna gång. Efter dop var det smörgåstårta (x2 för min del) plus en sjukt god marrängtårta. Efter dopet bar det av till Ödängla där mamma och pappa väntade efter hemkomst från Cypern. Det var så roligt att se dem igen och umgås hela familjen där ute. Väl där svullade vi i tacos och nu är det helt fullt i min mage, bara lite whiskey går ned för att stilla den svullna kroppen och vaggas in till sömn. För den där Mellon var ju inget att ha i år heller...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar