onsdag 12 mars 2014

Rullar in lite rutiner

Oj vad dagarna går fort men nu börjar vi få kläm på sömnlösheten kombinerat med arla Egon-mornar. I början så lät jag honom underhålla sig själv på morgonen med lite barnprogram. Egon är enkel på det sättet, han sitter still tittar på Backyardigans, Diego eller Dora. Och så skriker han när avsnittet är slut. Lite som en 20minuters snooz. 

Men nu de senaste dagarna, när den första bebisdimman släppt, har jag gått upp med honom för att ställa in mig själv på vad som komma skall. Än så länge är det rätt lugna mornar utan stress och press. Egon får sin rostmacka och jag mitt kaffe sen är vi lugna. Blir väl mer utmanande när jobbet kommer in i bilden.

Jag har även tagit tag i min trasiga rygg ordentligt. Dels med RumbleRollern och Beastyballen men också med ett Naprapatbesök i måndags. Jag fick ju så sjukt ont i ländryggen för tre veckor sedan av premiär MTBn (och än mer för två veckor sen vid premiär nr2). Jag vet att det berodde på en dåligt tränad bål, då jag slarvat som tusan. Men också på grund av en överrörlig ländrygg och således en sjukt sten bröstrygg. Så planen var att mjuka upp musklerna med Rollern och Bollen för att tjäna in lite behandligstid. Vilket har fungerat över förväntan för nu fick vi ut det onda i ländryggen men låsningen i bröstryggen är kvar. Vilket var rätt väntat då jag vet sen tidigare att jag har en trilskande kota där som är väldigt känslig när ryggmusklerna belastas snett eller blir korta. Så på fredag hoppas jag vi kommer åt det problemet och att jag kan börja träna bålstabilitet igen. Det är nämligen ingen vits att träna med en sned och låst rygg just nu den kommer bara att bli värre då. 

Så jag har gett mig själv ett tråkigt förbud mot MTB-cykling tills jag är lite mer förbredd. Tills dess får jag på sin höjd nöta ojämn grusväg. Kan bli spännande och se om jag klarar den utmaningen. Fast det är klart jag och Egon kan ju köra lite dirt på baksidan för att stilla abstinensen. Ni har väl inte missat det klippet på min instagram? Länk till mitt konto hittar ni på Instagramikonen här till höger, eller genom instagram-bildgalleriet till höger.

Mer pappamultitasking, eller en grym vagn. Båda killarna, en cykel ocj fika on the go.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar