lördag 17 januari 2009

Dagens dag började med att jag konstaterade att jag ser mycket tjock ut i vår ringklocka... Ingen bra start. Men skulle bli bättre...


Jag skulle bara smörja kedjan lite. Men det blev en miljöolycka, oljespill Allan. Och det var korken som släppte.

Snyggaste kompislappen? Jag e ju inte som Henrik Öijer som kör utan precis.

Och här står vi i ett dödläge. Dessa två vill över Solarvet till Rexbo. Och Pia samt Jesper vill till Sågmyra. Darvell står med de två och medlar. Sedan tog han tag i sig själv och föjlde med oss tre. Men det var ett jäkla gnabb när han kom ifatt, nilsson och davva vet ju hur man ska skojbråka...

Sen tröttna Davva och gjorde ett ryck, nilsson var inte sen att rycka ikapp. Och sedan skulle det langas flaska...

... Vilket inte var så himla smart på blankis. Mange drog omkull uppför och gled en bra bit också. Jag körde nästan över honom med kameran i ena handen, andra handen på styret, en fot på pedalen och den andra i backen som broms. Jag gled fint förbi honom.

Efter Manges omkullkörning så gjorde han en kontring... på skoterspåret vid sidan av vägen... uppför. Fin kille.

Men det höll ju inte så länge, det blev kedjeproblem. Mer problem skulle det bli också...


Efter 2½ så punkterade Davva, ett sönderskuret däck var det visst. Två däckjärn gick sönder under många fina svordommar. Så han bangade på att följa med mig på 5timmar.

Vilket de andra två också gjorde, det räckte med 3timmar tyckte de.

Hej då grappar! Jag körde ensamt vidare runt Runn och där fick jag efter Torsång sällskap med Bosse Gyllner. En trevlig kille som kör ofta med "onsdagsgänget", jag har hälsat till Jesper Bosse och han hälsar tillbaka.
Nåvål jag fick skarva lite till när jag kom in till stan, då jag bara hade 4.30 på klockan. Så det blev en tur runt Varpan också. Och på de sista 20min så blev det två 30sekunders fullspurter också. 12mil kom jag och hade 145 i snitt på pumpen. Härligt mos.

Nu har jag kämpat i mig massor med Sushi plus mysig Jamaikansk dricka. Och nu sitter jag här vid skrivbordet tillsammans med Jesper och tittar på bilderna från dagen. Han hade en fin fika i Sågmyra med Pia... Men nu är det nog dags att spela lite poker med han och de övriga två; Mattias "valpen" Nilsson och Magnus "Davva" Darvell. Sjävklart ska min ängel vara med också, och vi får se om Mr Öijer kommer också. Hade gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar