måndag 12 januari 2009

Äntligen frisk!
Nu har jag kört mitt första pass sedan jag insjuknade i någon mysko förkylning för nästan en vecka sedan. Jag kunde nog ha kört redan igår, men jag kände att det var onödigt att chansa för att bara bli sjuk igen. En strategi som jag har tillämpat nu på senare år. Så bråttom är det inte att komma i form nu redan i januari. Det är det i och för sig aldrig. Inte när konsekvensen så lätt kan bli att man ändå blir sjuk igen.

Idag körde jag det "nya" 20st 6sekunders spurter. Tidigare har jag kört 10sekunder, men det är några sekunder för länge och ser till att i värsta fall börja belasta fel energiprocesser. Det kändes bra men lite fjolligt då jag inte blev så värst ansträngd av dem. Puls och andning kom igång först efter och det är helt rätt. Men spurttekniken satt långt inne och jag fick inte till det förrän på slutet, men näst pass då jäklar.

Under tiden jag satt där i hallen och höll på så var det samtidigt Polisuttagningar, vilket oftast är en dryg tillställning inte bara för att de tar plats utan också för att de tror och beter sig som om de vore speciella... Och tro mig det är de inte. Om ni skulle se hur låga krav det är och hur många det är som verkligen har problem för att klara dem så skulle ni se annorlunda på poliser efter det. Det är tur att de har bil, utan den klarar de sig inte långt.

De kunde inte ens ta emot ett pass och två ID-kort som två av mina elever hittade på ett motionspass alldeles innan jag åkte till träningen. Det måste ha varit för att de inte hade bilen inne i hallen. Nä nu skämtade jag lite. Polisen som jag frågade sa att hon inte var där fast hon var där. Undra om hon skolkade... Nåväl jag ska i alla fall lämna in passet och ID-korten till polisen imorgon... Om jag hinner

Det är fullspeckat schema nämligen. Möte 07.50 till 08.20 (oftast 08.30) på morgonen. Jag kommer nog åka dit ombytt för att sedan direkt åka ut på distans. Sedan är nästa lektion som jag måste vara på klockan 12.15. Så risken är att jag kommer dit i cykelkläderna, men det gör inget då det är Fyslektion. Sedan trummar dagen på och klockan 14.40 är det stabsmöte som, om jag känner Staben rätt, kommer dra ut på tiden rejält efter 15.40.

Något annat ni ska få se är mitt träningsschema för vintern -09, om ni är intresserade vill säga. Annars struntar jag i det. Jag slägde faktiskt ihop det här nu för någon dag sedan. Jag skulle gjort det innan flytten men det blev inte av men nu är det gjort i alla fall. I år har jag satt ihop det helt efter eget huvud men med inspiration av Biopsitestet (fast resultaten inte helt kommit än). Tidigare så har jag haft ett samtal med Anders Lind på Friska konsulting, och då har vi satt ihop ett program utifrån mina mål och tidigare program samt tester.

Men jag har blivit mer och mer självgående de senaste åren då jag lärt känna min kropp bättre och bättre. Men Anders är fortfarande mitt bollplank och hjälper mig med övriga saker som massage och läkning. Jens Westergren är min nya ingrediens detta året också i och med att han sitter med biopsitesterna. Och så är han grym på fysiologi också. Jag är mer en pedagog.

Så är ni sugna på programmet eller?

När Picsa fått ordning på sitt skit ska ni få se något helt annat och det är lite bilder på hur Maria och jag har det här i nya lägenheten:

Lite utsikt i bättre upplösning. Från vårt vardagsrum och arbetsrum har vi världens utsikt över bergen/kullarna som omger Falun. Och solnedgångarna blir grymt magiska.

Lika så blir molnens spel över landskapet lika magiska. Här syns en rökridå från en skorsten över det nedbrunna Egnellska huset. Det var ganska kallt den dagen och kylan pressade ned varmluften ganska bra.

Här är lite av vårat vardagsrum där ni kan se den tidigare utsikten i fönstret. Mattan är nyinköpt på Ikea.

Något annat som är nyinköpt är detta tyg som döljer...


Min cykelhörna! Hyllan är också Ikea och rymmer ganska mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar