söndag 4 januari 2009

Underbart!


Nu är jag och maria mitt uppe i att inreda den nya fina lägenheten. Men jag var tvungen att avbryta allt då det var så fantastiskt kallt ute och jag bara var tvungen att plåga mig. Nä det var inte riktigt sant. Igår köpte jag mig ett par pjäxor till långfärdsskridskorna för att jag tänkte testa dem idag då det skulle bli riktigt kallt. Kallt väder betyder oftast fint väder. Och så var det idag. Minus 20, klarblå himmel och vindstilla. Så jag, mattias Nilsson och magnus darvell åkte ut till runn för att dra förstapasset. Jag och darvell har tävlingsskenor och davva fick in tekniken direkt. Jag var lite seg däremot och hängde med nilsson som hade 'vanliga' långsammare skenor. Vilket var bra då han lärde mig hur jag skulle göra. För tekniken var ganska snarlik skate och det kan nilsson verkligen. Efter 30min vände vi och då började det sitta. Efter nästa stopp så tog jag rygg på davva och nu hängde jag äntligen med i hans tempo. Tyvärr så gled jag omkull i en korsning och davva gled iväg. Vi var ute i lite mer än en timme och hade sjukt kul. Det kanske blir mer åka imorgon till och med. Jag hoppas det. Nu ska jag nog gå ned i gallerian innan de stänger och ta en kaffe. Fan va gött det är att bo mitt i stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar