tisdag 2 juni 2009

Shuffle-njutning


Var ute och rullade lite idag efter jobbet. Efter en hel förmiddag med regn och tjuriga elever på äventyr var det en befrielse att ge sig ut i uppehållsväder med torra stigar.

Jag pluggade in hörlurarna och lät Volbeat och Linkin Park gå på shuffle. Benen och huvudet gick ganska snart efter det också på Shuffle och jag fyndade i underbara Endurostigar.

Sedan försvann tid och rum. Cykeln och jag flöt över terrängen i symfoni och stigarna ville aldrig ta slut. Jag hittade en underbar stig uppför, vilken var sandig, bred och brant. Uppe på toppen tittade jag bakåt och fick se en fantastik vy. Runn tittade fram mellan träden där stigen gick och jag kunde inte låta bli att ta ett kort. Vackert va?

Efter den utmaningen uppför så surfade jag snabbt utför en utmanande stig med många stenar, dropp och framförallt ordentligt doserade kurvor. Och så fortsatte det i en och en halv timme. Men jag kunde ha vara ute hur länge som helst idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar