lördag 13 juni 2009

Rapport: Ymerracet SV-cup #4

Tjolahopp!
Idag har jag haft kul igen. Grabbarna grus som jag bor med ägnade större resan ned till Borås och hela kvällen till att diskutera vilka däck som skulle vara bäst. Jag hade dock bestämt mig och höll stenhårt fast vid att Michelin XCR Dry var det bästa valet.

Vilket det också var... eller ja kanske inte i starten, då jag mest stod still och vevade. Men efter det gick det strålande. Jag fick springa lite i några backar, men det var jag inte ensam om och så höll jag samma avstånd till konkurrenterna eller så sprang jag i från.

Det var kul att sladda runt i leran idag. För det är något speciellt med att skita ned sig totalt och köra bredsladd i varenda kurva.

Jag körde mitt race från start till mål och blev passerad några gånger, men tillslut så låg omkörningarna på min sida. Det hade dock varit roligt att hängt på Ulf Johansson, men jag körde mitt race och då är det så. Att jag körde på min nivå hela tiden gjorde att jag passerade rätt sida av 170 snittpulsen för första gången sedan Cypern. 173 stannade snittet på och jag rullade i mål som en lerig 7a.

Dagens bästa däck

Frassarna kan.

Det gick hårt åt drivpaketet idag.

Tur att jag har en egen mekaniker som tar betalt i Öl och sovplats. Tack Ola Hellström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar