onsdag 17 november 2010

Det snurrade bra idag

Tränade en 5+5+5+4+4+4+3+3+3 intervall med 1 min aktiv vila mellan varje intervall idag på velodromen. Det var jag, Peter Snell och Marcus Ottosson. Vi började med på tok för snälla varvtider på 18sek på 200m. Jag och Marcus gäspade och beslutade att vi skulle dra 17 sekunders istället. Det gick fint och sen ökade vi farten och drog i snitt 16.5 på nästan alla fyror samt alla 3or. På 3orna var vi nere på 16,2 och nosade länge och flera gånger. Peter sladdade när vi höjde farten men det bästa med velodromen är att man bara kan stå över och vila tills de andra kommer ikapp igen.

Det var gött att kötta ur sig lite och det sved bra på slutet, speciellt när jag missade i växlingarna. Det var helt omöjligt att täppa lucka även att jag bara låg en cykellängd bakom hela tiden om jag gjorde en dålig växling. Duktigt bränd av 51 minuters konstant cykling.

Avslutade med lite styrketräning för axlar och mage. Känns fint i kroppen nu. Skönt att få till lite träning mellan all jobbkaos. Är ju inte så lätt att planera något när det är inringning på varje vecka och ingen vecka är den andra lik. Men jag klagar inte jobb är bra, och cash is king. Fast vet ni någon som söker heltidsjobb, meddela mig eller tipsa om mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar