onsdag 10 november 2010

Projekt på G

Titta vad jag hittade i min garderob, en superfin ram!

Tänkte pilla ihop en fräsch och lätt budget stigåkarhoj. Jag vill se om denna gamla pärla fortfarande håller och är så skön som jag tyckte den var då, var det 2005 eller 2006? Det var en av de skönaste cyklar jag åkt på, tyckte jag då. Stämmer det fortfarande eller är det kolfiber som är "the shit"? Har ju min Ghost 2010 färskt i minnet och den gillar jag lycka mycket som jag kommer ihåg att jag gillade denna Gary Fisher.

Jag har ju redan en massa komponenter som jag ska testa för Experimental Prototype. Så jag tänkte helt enkelt flytta över dessa. Men jag har blivit kräsen på senare år. Så nu är jag på jakt efter en bra begagnad framdämpare med 80-100mm slaglängd. Och ett smalt vevparti skulle inte sitta fel. Sitter ni inne på något liknande så kontakta gärna mig.

Hoppas bara min "EP" sadelstolpe är tillräckligt lång... Vill minnas att jag behövde en rejäl stolpe på denna ram.

1 kommentar:

  1. Bra ide det där, man skall cykla på nåt man gillar.

    Jag tar då ramen då för bakdämparn behöver jag till min nya kolfiber ram under tiden.

    SvaraRadera