Det var rätt roligt att läsa att Canyon bankar Cervelo på näsan. Det senare märket har ju skyhög status genom sina egna speciella lösningar och otroligt hypade pengastinna märke. Men det verkar inte bättre än märket som ofta, lite felaktigt, ses som fultysk i stilpolisens ögon var före lyxmärket denna gång. Nu gäller det i och för sig bara ett sadelrör, men rätt roligt är det ändå att det är tvärt om. Canyon var alltså först med "Maximus Seattube" och har även rätt till idéen. Och jag är inte alls färgad i denna frågan...
fredag 26 november 2010
Tysk läxar upp Canadensare
Det var rätt roligt att läsa att Canyon bankar Cervelo på näsan. Det senare märket har ju skyhög status genom sina egna speciella lösningar och otroligt hypade pengastinna märke. Men det verkar inte bättre än märket som ofta, lite felaktigt, ses som fultysk i stilpolisens ögon var före lyxmärket denna gång. Nu gäller det i och för sig bara ett sadelrör, men rätt roligt är det ändå att det är tvärt om. Canyon var alltså först med "Maximus Seattube" och har även rätt till idéen. Och jag är inte alls färgad i denna frågan...
Etiketter:
Rapport
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Du får nog läsa på lite bättre så att du inte gläds i onödan ;-)
SvaraRaderaAlltid kul med anonyma som kommenterar...
SvaraRaderaJag har europeiska patentverket som referens. De slog i dagarna fast att Cervélo ramarna RS, R3SL och R3´s sadelrör står i strid med Canyon´s patent på sitt Maximus sadelrör.
Canyon använde denna design första gången på Ultimate CF F10 ramarna och ska ge 20% styvare vevlagerhus med samma vikt. Cervélo tyckte tydligen detta var en jättebra idé också...
Vad syftade du på?