söndag 24 juni 2012

Helgens bravader och framtiden

Hela helgen har varit fantastisk, trots lite regn på slutet. Midsommar var lugnt och behaglig på Ödängla där vi åt mycket och gott som vanligt. Från början trodde vi att det knappt skulle vara något annat än sill och potatis på bordet. Men det kanske var därför det blev det mäktigaste bordet på länge. Alla bidrog med minst en sak. Även till efterrätt blev det en hel del godsaker.

Helgen fortsatte i den goda matens tecken och solen sken med full kraft. Jag hade planerat att cykla lite på lördag morgon också, men Egon hade en mindre bra natt och vaknade klockan fyra och ville inte somna om. Vi har varit  bortskämda med att han har sovit hela nätter i någon vecka innan. Men nu händer det saker, han får kindtänder, så nu är han lite orolig och har ont. Det var i alla fall min natt och var uppe med honom tills han somnade vid klockan halv 8 och jag somnade strax därefter. Efter mindre än en timmes slummer så var jag inte så sugen på att cykla längre. Men det blev en powerwalk med vagnen tillsammans med Jenny lite senare på förmiddagen.

Idag tänkte jag inte ens tanken på att cykla. Det var varit lite varierande väder nu mot slutet av helgen. Dock inte med så mycket ihållande regn, mest spridda häll-skurar. Men det blev en kort tur till affären med Egon bakom på barn sadeln i alla fall (och vi körde så klart omväg). Varför vi handlade var för att vi bjöd in till middag för Fahlströms, Blomqvists och Lopanic/Ekstams. Och det blev mycket lyckat tyckte jag.

Skön helg blev det, och det blir mer skönt framöver då jag går på semester om två veckor. Semestern faller väl in med de flesta jag känner och det har redan spånats på lite öl-kväll, grill-kväll och annat gott. Något helt annat som jag spånat på är att jag ska försöka få till innan-frukost-cykling varannan morgon hela semestern. Och sedan har jag planer på att köra Kalmar ToR så nära kusten jag kan. Har några guldkorn som jag måste köra på eller förbi på vägen. Kan nog blir en grym runda.

Avslutar med några bilder från midsommar:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar