tisdag 5 juni 2012

Min status och framtid just nu

Just nu tar jobbet och familjen upp mestadelen av min tid, och jag gillart. Vi har nu bott här i två månader tillsammans och jag har snart jobbat i tre månader. Tiden går fort och vi hänger än inte riktigt med. Det är så mycket vi vill göra men vardagsrutinerna tar sitt; både kraft och tid.

Vi saknar båda vännerna och det city-liv vi hade i Falun, möjligheten att smita ned på stan och ta en kaffe bara sådär med en kompis. Här har vi inte lika många kompisar, men de vi har kommer desto närmare oss in i familjelivet då vi träffar alla kompisar tillsammans istället för separat som det blev ibland i Falun. För och nackdelar med allt såklart.

Vid sidan av detta så jobbar jag på att hitta mer tid åt cykel. Det blir morgoncykling och onsdagscykling som får bli min fysiska cykling. Men sen kommer all annan cykling, så som idag: vi hade möte i CX-gruppen och planerade kommande CX-cup och datum. Ska bli kul som vanligt att jobba fram en cup. Dock så blir detta år väldigt annorlunda för min del. Falun är så mycket enklare att vara i när man gillar cross. Jag spånar dock redan på att försöka få igång en Intro-cross här runt Kalmar eller Oskarshamn. Alltså något för alla som vill testa cross. Är ni som läser sugna eller har uppslag på var det skulle kunna passa eller bara allmänt intresserade så är det bara att kommentera eller slänga iväg ett mail.

Sen är det ju det där med att vara speaker. Jag älskar det och kommer att vara speaker på årets MTB-SM i Göteborg 22-25 juli detta tillsammans med den übertrevliga skidåkaren och duktiga speakern Adam Johansson ( http://www.adam-johansson.se/wordpress/ ). Det ska bli roligt som vanligt att komma till Göteborg och vara med på Mölndals arrangemang, ses vi där så haffa mig gärna för lite snack.

Hur det blir med speakerjobben i CX-cupen får vi se, än är ju inte programmet officiellt. Men jag säger inte nej till att vara speaker i alla fall och hoppas att jag kan få göra några crosstävlingar.

Det var nog allt... Nej just det! Såsbåten också:

3 kommentarer:

  1. Ser fram mot CX sesongen ochså! blir premier för min del iaf i CX :)

    SvaraRadera
  2. Vilken klubb i Kalmar samarbetar du med? Smålands CF kanske kan hjälpa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samarbetar inte med någon klubb alls än så länge, lyfter bara frågan för att se intresset. Men kan och vill Smålands hjälpa till är det ju alltid en bra start. Hur av dig Mattias.

      Radera