onsdag 13 juni 2012

Sladdat MTB, spånat handbyggda stigar och bilder

Har slirat runt i skogarna runt Långehäll som brukligt på onsdagar. Det regnade igår och även idag på eftermiddagen innan jag skulle ge mig iväg. Först verkade de bli fint så jag tog bara skoöverdrag, benvärmare och vindväst. Men precis när jag skulle ge mig iväg så kom det regndroppar, så jag bytte till regnväst istället. Något som jag ångrade djupt sen.

Västen tar massor med plats i fickorna och självklart slutade det regna och blev varmt istället. Så när jag väl var framme efter min 25minuters tempointervall (snittpuls 170, maxpuls 179) så rann svett och fukt av mig. För självklart var det ju också så att luftfuktigheten var gigantiskt hög också. Sådär åskhög som det bara kan vara på sommaren. Lätt över 80%.

Hur som så blev det hela mycket roligare i skogen sen när vi slirade runt på de hala hällarna och blöta stigarna. Jag visade även gubbarna ett häll-område som är mycket lämpligt för att bygga en ca 5km lång slingrande och häftig teknikslinga. 7-10 kvällar och 4-6 personer som gör markarbete och så blir det en grym bana på ett litet område med bra översikt. Det kan bli riktigt bra.

Totalt så cyklade jag 33km på 2,5h timme idag. Inte lika bra som förra onsdagen då jag cyklade 52km på tre timmar. Men det var lite mer sprintintervaller inbakat i passet idag så benen är ändå rätt möra.

Och nu måste jag verkligen lägga mig då en mastodontdag väntar i morgon; först ska jag till Kalmar (kl 8-13) för att titta på traktorer så vi kan få lite underlag till inköp/upphandling. Sedan väntar ett byggmöte (kl 14) för garage och omklädningsrum. Och vid 18:00 så ska det hållas ett möte för "inneföreningarna" där vi skall enas om ett schema i två av tre sporthallar. Så jag är väl hemma runt kl 21 i morgon skulle jag tro.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar