lördag 4 augusti 2012

Problem med uppdateringar!

Hej kära läsare!

Som ni säkert märkt har det varit "lite"(!!!) dött här de senaste dagarna. Dels så har jag haft häcken full med jobb hela första veckan efter semestern, men också så har jag inte kunnat publicera inlägg med bilder. Och har ännu inte hittat problemet då jag har gott om utrymme kvar överallt.

Denna kombination har ställt till det lite med min förmåga och lust att uppdatera som ni märkt. Jag hoppas att kunna lösa detta med Blogger så snart som möjligt.

Nytt sedan sist:

I torsdags så deppade jag ned mig ordentligt på grund av min dåliga rygg. Jag tröstade mig med både rödvin, pizza och glass.
Vilket verkade göra susen för i fredags så lade jag en beställning på nya fräsiga träningskläder i storlek medium. Mina gamla är nämligen i small och sitter lite osmickrande på min nu en storlek större kropp. Och jag är som ni kanske vet eller märkt, rätt beroende av att det ska se snyggt och häftigt ut. Det i kombination med att jag är en humöråkare av rang gör att det lätt blir rätt dålig stämning i för små ormskinn.

I fredags var vi även ut på den nya kustnära restaurangen i hamnen i Mönsterås, Kajplats 1. Det är den enda riktiga restaurangen i centrala Mönsterås (den andra var tvungen att stänga pga förlorat utskänkningstillstånd). Maten på Kajplats 1 är enkel men vällagad och man får ordentligt med kött. Man kan även njuta av flera kalla direkt vid kajkanten och igår sken solen och vinden var helt stilla = succé. Jag blev till och med så mätt på maten (och vätskan) att jag inte beställde efterrätt.

Idag har jag och Egon meckat lite med våra cyklar och så har Egon rejsat lite på sin Early Rider, springcykel. Nu når han ner hyffsat men har fortfarande lite svårt att kunna stödja sig i sidled för att få balans. Men lika glad för det är han. Det är buskul att både mecka och åka cykel. Lovande!

På eftermiddagen var vi på dop. Min syster Emmas första lilla dotter Miriam döptes och efter blev det både fika och grillat. Det tillsammans med vår släkt och hennes man Miros Slovakiska föräldrar och syster som är på besökt. Verkligen jättetrevligt och helt perfekt.

Nu väntar en film innan dagen är komplett.
Hoppas ni inte har tröttnat på mig under bloggtorkan och orkar att vänta på inläggen framöver, MED bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar