fredag 17 augusti 2012

Dagens cyklande i cykel-mekka

Idag passade jag på att avverka nästan alla favoritstigar till nord-väst om Falun. Med mig för dagen hade jag Johan Eriksson. Det var även hans första pass sedan förra sommaren/hösten. Trots det gick det mycket bra, men när jag sa att vi skulle ta oss ann Norlingerg till att börja med så blev han rätt blek. Snäll som jag är så skippade jag den planen och tog den gamla favoriten Gamla Fruns Väg ut till Grycksbo istället.

Målet för dagen var nämligen Törnbergs Väg(stig) och då måste man ut till de trakterna. Jag hade även en annan superstig i åtanke men jag väntade lite med att säga att man var tvungen att klättra upp på baksidan av Norlingberg för att nå denna stig. Törnberg var fin som alltid och vi körde både nedför och uppför. Det är även som alltid lite förtrollande att susa fram mellan tall-stammarna. Måste det vara så vacket i Falun?

FavoritStig nummer två för dagen är den stig på "baksidan" av Norlingberg som användes på de sista upplagorna av Långa Lugnet. En gång kom jag tvåa på den banan, det var tider det och kanske är det därför den stigen är en favorit? Det är i alla fall en snabbt fallande stig som ibland brukas för Enduro så den är härligt urgröpt, doserad och vågig. Idag var den extra utgröpt men jag flög utför den som aldrig förr. När jag kom ned märkte jag att jag hade kört hela brötnedfarten med låst gaffel. 29a är bra grymt i stökig terräng.

Dagens bildbomb:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar