tisdag 23 oktober 2012

Höst, höst, vackra höst och så lite löpning på det

Igår jobbade jag till cirka sju och var helt död när jag kom hem, i morgon ska jag vara på konferens till sju så idag hade jag en plan som innefattade tidig hemgång (bara en halvtimmes övertid) och tidig utgång. När jag kom hem så var Egon i full färd på att rata Jennys fantastisk goda köttgryta, han är bestämd den där lille killen. Efter att ha i alla fall fått i sig lite knäckebröd och mjölk så bytte vi om allihopa. Jenny fick äran att vara själv ett tag medan jag och Egon gav oss ut med vagnen. Min plan var; löpning!

Vi bor alldeles för nära Mönsterås elljusspår (500m närmare bestämt) men ändå har det inte blivit många pass där. Av naturliga skäl, dels är jag ju en cyklist och dels så har ryggen min krånglat. Nu är min rygg lite starkare (hoppas jag) och mörkret kommer så snabbt att cykling senare på kvällen är lite trixigt. Sedan är det ju mycket roligare att umgås med familjen. Så min plan var att ta med Egon i vagn ut i spåret för att testa löpsteget mitt.

Allt gick faktiskt över förväntan bra. Jag fick till tre stycken intervaller i kuperad terräng:
Intervall 1: 940m 06:05min (6:38 min/km)
Intervall 2: 1160m 08:18min (7:10 min/km)
Intervall 3: 540m 03:34min (6:38min/km)
Helt ok känsla i löpningen men det var lite trixigt att få till det skjutandes en vagn med 12kg Egon i. Jag fick påminna mig flera gånger att hålla ryggen rak och inte hänga på vagnen. Men Egon hade buskul i alla fall, speciellt i de branta nedförsbackarna skratten ända ned från magen och hans favoritord just nu "Ooooj" avlöste varandra. Underbart härligt att dela träningen med honom.

I helgen var vi faktiskt och rekade elljusspåret tillsammans och utforskade terrängen runt kvarteret  påpassligt nog hade jag min kamera med mig. Här är ett axplock av de härliga bilderna, plus ett par bonusbilder från Norregöl där jag var i jobbet:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar