torsdag 25 oktober 2012

INTRO-cross, Frituur-cross, Värmlands Cyclocross och Småland cyclocross

Det bubblar cross lite här och där i hela Sverige nu. Verkar som att slutet av oktober början av november är de riktiga cx-tiderna i Sverige. Och medan vi väntar på SM i Sunne nästa helg så drar massor med lokala tränigstävlingar fram. Senast igår fick jag reda på att de kör Frituur-cross i Helsingborg på söndag klockan 11, och idag fick jag även veta att Karlstad Cyclocross har dundrat igång (som OnsdagsVM i Falun) och även Värmlandsserien i CX har premiär nu på lördag i Arvika. Mer info om Helsingborg och Värmland (info kommer ikväll) finns på cxsweden.com

I en annan del av landet; Småland så bubblar också CX. Anders Stenberg och Jimmy Bodin kör lite i Smålandsstenar, Växjö är på G, Mattias Thyr mfl kör i Nässjö, Öster Cykel har sin eminenta Wåffekcross i Jönköping och så kör jag mfl INTRO-cross i Mönsterås. I och med detta virrvarret av träningar, träningstävligar och arrangemang så satte jag idag upp intressegruppen Smålands Cyclocross på facebook. Välkommen att vara med och utveckla cross i Småland genom den!

Nu gör jag mig redo för dagens INTRO-cross. Vi syns på Mudden där vi ska sprätta i... mudden?

2 kommentarer:

  1. Denna och kommande nattskift har satt sina spår i min gamla lekamen. Jag passar motvilligt idag. Körde dock i torsdags, men då var det glest på banan.

    /Mattias

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då var jag ytterst frånvarande, men nästa torsdag då j*vlar! =)

      Radera