onsdag 28 november 2012

Älgkardaver och päronkaka

Enkel sammanfatting av min dag är i rubriken. Både verklighetsbaserat och i beskriven känsla.

Idag är alltså tredje dagen med övertid pga kvällsmöten hal 9 till 9 blev resultatet idag. Inte så illa pinkat. Nu kanske ni tänker stt det går väl att flexa och komma in sent. Men då var det så att nästa vecka går vi in i december och med det så också den intensivaste perioden för oss som jobbar med budgetansvar i Sveriges kommuner. Det sista arbetet ska ses över och alla släpande jobb och fakturor ska slutföras eller bokas upp. Dessutom avlöser avstämningsmötena varandra och för min del så är det även dags att svara på alla politiska motioner som av en händelse haglar tätt så här års när året ska sammanfattas. Och så var det ju det där med Föreningsnämndens protokoll som ska författas och justeras denna vecka...

Känner mig alltså lite som ett älgkardaver. Och som av en händelse höll jag på att krocka med ett sådant idag på väg till ett möte. En lastbil i motsatt körbana lastad med flis hade klyvt en älg mitt i tu. Jag observerade bakdelen av älgen som låg på min körbana lite väl sent då mitt fokus var på andra körbanan. Men jag lyckades precis att väja för kardavret i rätt tid. Hade väl varit kanon annars att anlända till ett möte med en odör av älgmage?

Appropå mage. Jenny och Egon bakade en päronkaka idag och den, likt godiset och smörgåstårtan igår, hade jag inga problem att smälla i mig alldeles för mycket av. Sena jobbtider och mycket godsaker borgar inte gott, det blir snart en päronformad kaka av min kropp om detta fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar