lördag 10 november 2012

Kompletta resultat sthlmcyclocross, Rapport från CX-cupen #8 samtKompiscrossen After Dark OCH BILDER!

Först, resultaten från dagens CX-cup #8:
http://www.sthlmcyclocross.se/resultat/

Sen rapporten:
Tre ord sammanfattar dagen lätt:
Vilken j*vla dag!!!
Kan lätt översättas och spinnas vidare med många superlativ som:
Vilket j*vla drag!
Vilket j*vla sladd!
Vilket j*vla arrangemang!
Vilket j*vla party!?...

Ja den festliga stämningen hängde i luften redan innan start och blev bara större och större ju länge in i arrangemanget vi kom. Höjdpunkten för mig var lätt starten för Herrar Prestige då Fabian Bender så läckert hittat den gamla Refused slagdängan New Noise, här är en länk till låten i Spotify så ni vet vad jag talar om: http://open.spotify.com/track/6Azq0hISxq4weKdxDaxEsh
Introt var perfekt timat till 45sek och då "helvetet" brakar loss i låten med "got to scream" så släpper jag även iväg Prestigeherrarna. Jag fick gåshud så mäktigt det var det. Men så är jag ett stort fan till Refused också. Jag kan till och med gå så långt att det var höjdpunkten för mig än så länge i detta års CX-cup. Lätt.

Musiken gör så mycket och jag hoppas att ni som var på plats idag uppskattade den timing jag, Fabian och Isak Strömberg hade med låtval och in/ut toning till prisutdelningar och under loppet. Tack Isak för ett bra samarbete bakom spakarna, tack också Fabian såklart!

Ang loppen och allt sånt så är det bästa att läsa respektive cyklisters bloggar för att skapa er en uppfattning. Ni hittar en hel del av dem i min länklista här till höger.

Efter CX-cupens tävlingar gått var det dags för Kompiscrossen After Dark med utklädnad. Jag klädde ut mig tull en ledarcyklist med vinnarhybris och genade friskt genom att bunnyhoppa massa plastband. Några tacklingar till en och annan Ninja blev det också, hur många ninjor var det där är ingen som vet och inte när de gick imål heller. Säkert var att kaninen/babyn genade mer än jag och att det var skitkul, med betoning på skitigt. Det är konstigt att det kan vara så roligt att skita ned sig. Jag hade buskul!

Och crossandet är fortfarande igång, om 30min så väntar ett saftkalas.. Eller var det en buffé på Flottsbro Wärdshus? Hur som så väntar käk och jag sitter å laddar med en Hoegaarden i min väntan, rätt glad för att jag än så länge sluppit den magsjuka som härjar hemma. Men jag åker väl dit på måndag när jag kommer hem skulle jag tro... Bara spänna fast sig och göra det bästa av morgondagen. För då kör vi igen; snabbare, snyggare och skitigare!!

Bilder från min sida av banan; speakerbränsle, utsikt, prylar, jag med byxorna nere, kvällsstämning med tända ljus och en vinnare vid namn Gustav Dejert.
Foto: http://fikasvettot.blogspot.se  
Foto: http://fikasvettot.blogspot.se
Foto: http://fikasvettot.blogspot.se

2 kommentarer:

  1. Bra speakat idag, även om det blev nån miss :-)

    Mattias "Girot"

    Körde förövrigt första cx tävlingen nånsin idag, blir definitivt fler gånger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miss? Se det som en ära ;)

      Nä men skämt åsido, kul att du gillade det och hade skoj. Välkommen i morgon och alla andra gånger!

      Radera