söndag 18 november 2012

Ny stil

Känner mig lite halft ångerfull över att jag inte kopplade det här med cykel-shorts tidigare i min tävlingskarriär. Mycket snyggare än lycra och så slipper man ha allt nödvändigt i ryggfickorna. Mobilen/kameran passar tex mycket bättre i fickorna fram på shortsen och så får man lättare upp telefonen/kameran. Det blir inte lika svettigt och blött där heller.

Ylle är ett annat plagg som jag också börjat ångra att jag inte förstått mig på tidigare. Dock så funkar det nog inte likabra som lycra/funktionskläder vid tävling. Men när det är litehalvruggigt på hösten och inte vräker ned regn så är ylleguld värt.

Var ute och cyklade cross idag i mina nya Maloja-shorts. Snygga som få och sitter fantastiskt bra. Jag kommer att lägga en beställ ing på lite mer kläder från Maloja till våren/sommaren. Och för att underlätta val av storlek så skickade Lenny, på Maloja i Sverige, en hel kartong med olika test-kläder. Vissa kläder var så snygga och passade så bra att jag köpte dem direkt. Nu måste jag bara fundera ut vilka mer plagg jag behöver och i vilka färger. Inte så lätt alla gånger då Maljoas katalog är galet tjock och nästan alla plagg kommer i minst fyra stycken olika färgnyanser.

Men en sak är säker, jag kommer bli en snyggare cyklist i kläderna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar