måndag 30 december 2013

Sjukaste och bästa semestern

Innan julafton så var Egon hängning efter julafton var jag hängig i tre dagar och Jenny åkte på värsta dundersjukan och har varit sängliggandes sen juldagen i princip. Efter julafton gjorde vi inte många knop. Egon hade precis blivit frisk och var inte 100% energiknippe men sen tog det fart. Och jag kunde där och då konstatera att Jenny har betydligt bättre barnfamiljekontaktnät här än vad jag har. 

Så en dag spenderade vi på ICA Maxi, tillsammans med alla andra som skulle handla upp mellan helgerna. En annan dag spenderade vi på vattenpalatset och härjade som alla andra barnfamiljer som också behövde fylla mellandagarna med aktiviteter. Ja vi var ju inte hela tiden på ICA eller Vattenpalatset. Handlingen tog väl en timme och badet två. Men räknar man in tiden det tog att ta sig dit också så försvann en halv dag ungefär. 

De två aktiviteterna är de mest planerade och tidsslukande aktiviteterna vi har gjort, jag och Egon. Sedan har vi mest hängt och busat tillsammans. Kvalitetstid kallas det.
Finns inget bättre än att göra inget tillsammans och bara njuta. Som idag efter att han hade sovit på dagen så var han lite grinig och kelsjuk. Så han fick halvligga i min famn vid köksbordet och då och då fick han i sig en havrepuff. Han låg där säkert en kvart. Fick mig att tänka på hur han låg på mitt bröst direkt efter födseln. Samma känsla då som nu, äkta kärlek.

Perfekt semester helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar