söndag 22 december 2013

Söndagstränare?

Det är inte bara bloggandet som är sporadiskt nuförtiden, det är även tränandet... Eller är det? Lade just upp min senaste träning på Strava och såg då att de senaste fyra veckorna har jag enbart tränat på söndagar. Ett tydligt mönster med andra ord. Ett mönster som jag har för avsikt att ändra på. Ett nytt år närmar sig med stormsteg och jag ska försöka att få till minst två träningar per vecka på det nya året. De sjutton dagarna av ledighet tills jag börja jobba igen känner jag kan vara en bra bas för att driva ut lite av latmasken. 

Morgondagen består av julförberedelser och det är tveksamt till att jag får tillfälle för fysisk aktivitet, och nästa dag är det ju julafton så då ska det mest bulkas. Det kanske är läge för en annandagjulcykling därefter? MTB i Långehäll med avslutande fyspass i det nyanlagda utegymmet kanske? Låter nästan. För bra för att avstå. Tid och förslag kommer upp i gruppen Kalmarsundscykling inom kort.

God Hjul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar