onsdag 23 juli 2014

MTB-TTT, årsbästa

Slog väl till med ett årsbästa på MTB-TTTn idag mitt i högsommarvärmen. Kroppen kändes seg men jag hade min strategi att ta det lugnt på de snabba partierna och kötta på de långsamma partierna. Dessutom så tänkte jag mer på att få ned kraften i backen när jag stod upp i backarna. Lastade in på ett varv på 18:48 att börja med och sedan orkade jag inte riktigt mobilisera krafterna på sista och landade ett 19:48 varv. Så 38:26 totalt mot bästa tiden sist 40:01. Härlig upphämtning där. Kan jag bara hålla samma tempo på andravarvet så luktar det riktigt fin tid. Lite mer Öl och bad på detta så kommer kanontiden direkt.


Tog lite bilder med min systemkamera också. Tänkte ge den en sista chans innan jag ser mig om för något annat. Vet inte men jag tror jag kan fått till kamerainställningarna. Bilderna blev lite mindre "pastell-aktiga" i alla fall:

Pappa i vattnet


Framhjul i skogen

Cyklist i motljus

Magisk stigcykling idag

Sammanfattar mina känslor för MTB rätt bra. God är ölen dessutom, Bomble Bee 17.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar