torsdag 16 juni 2011

Veckans cykel


Ännu en velodromhoj... Men de är ju så fina!
Velodromcyklar alltså. De har inte så mycket på sig, men det är det som gör det fint. Och har man en riktigt vacker ram så kan det bli som på bilden; helt fantastiskt vackert. Ramen kommer från ännu en custom-rambyggare i USA och de bygger som alla andra i stål. Det sköna med denna ramen är dock proportionen, vinklarna och framförallt den integrerade sadelstolpen. Att den sedan är riktigt fint lödd gör det ju inte mindre vackert:


Om jag någon gång får tillräckligt med pengar över för att inte veta vad jag ska göra av dem så ska jag custombeställa flera stålramar från någon av alla de coola firmorna. Kanske blir det en Moth Attack. För enbart ramen på bilden går loss på $1700, vill man ha en stålgaffel till det så blir det ytterligare $250 och vill man ha som på bilden, en kolfibergaffel så får man hosta upp +$300 istället. Billigt som ni ser. Men så får man läckra customdetaljer och lack, om man så vill:


Ska jag har en hoj från Moth Attack så ska jag ha ett lött-lejon på min.

Det är rätt läckert med rått stål och lödda detaljer.

Men det är även läckert med grön metallic och snygga muddar, tittar ni noga så ser ni utgången av den interna vajerdragningen. Sånt ska jag också ha på min customram när jag köper den. Ja självklart ska jag ha flera, en cross med interndragna vajrar till växlar och broms, en fixie/velodrom och så en MTB singlespeed med interndragna vajrar såklart. Blir dyrt det där, men så är det en dröm också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar