onsdag 23 november 2011

Ändringar på G

Ledsen att jag varit så dålig med inläggen på sista tiden. Har haft väldigt mycket i skallen och även i magen(?!). Mina magproblem berodde förmodligen till största delen av stress. Det har helt enkelt varit för mycket jobb/åtaganden för min del.

Egon och Jenny är så viktiga för mig och allt jobb + alla idiella cykelåtaganden har tyvärr tagit för mycket energi från dem och mig. Något måste ändras och jag (vi) har en grov plan på vad. Men den är inte 100% än. Det enda som är klart är att jag kommer vara pappaledig till nästan 100% hela december.

Jag är inte återhämtad från "magincidenten" än och känner att stressnivåerna i kroppen är på tok för höga. Det är tur att jag lärt mig tolka mina kroppsliga signaler så väl under min elitkarriär. Annars hade jag nog fortsatt stressen till trots och tjongat huvudet i väggen så att det bara varit smulor kvar.

Så nu vet ni lite av min status i livet. Nästa steg är att åka ut och njuta lite MTB på stigarna innan snön kommer. Ett sätt för mig att sänka stressnivåerna. Ett annat sätt är att göra som idag och kvalitetsumgås med familjen. Lärde bland annat Egon hur man fikar ordentligt:

5 kommentarer:

  1. Säg bara till om du vill ha sällskap ute i skocen så hjälper jag till att hålla ner tempot ;) // Paddlarn

    SvaraRadera
  2. Så jäkla lik Egon har blivit dej när du va liten! Undra vem våran lille bus kommer va lik? :P Längar till ni kommer ner till småland igen. Ta´t lugnt nu. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Det är rätt! You go Oscar :)

    SvaraRadera
  4. Omeprazol pensa 20mg receptfritt på apoteket. 1 om dagen i en vecka så är du på banan igen. =)

    SvaraRadera
  5. Paddan: Jawol!
    Emma: Er bus kommer att vara lik dig så klart då jag tror det är en tjej.
    Sara: Danke =)
    Anders: Det funkar med vila också =) Men tack för tipset, ska ta till det om det strular mer i framtiden.

    SvaraRadera