torsdag 7 juni 2012

Det bubblar cykel just nu

Igår var jag ute och körde 51km mtb i ca 2h40min på blandad terräng. Allt tillsammans med Ålems CKs glada killar. Fast för min del började det inte så glatt när jag placerade framdäcket rakt på en vass sten i en landning efter ett stenhällshopp (häftigt ord). Däcket skars naturligtvis upp och det sprutade vit tätningavätska överrallt. Så det var bara att kladda i en slang och att göra detta mitt i en våtmark så här i annalkande sommartid är ingen hit. Blev helt uppäten av myggen.

Efter punkteringen hade vi bra tempo och inte lika mycket stopp som vanligt. Fick dem även att köra lite nya stigar mot slutet då vi fick sällskap av en äldre herre som vi stötte på mitt i skogen. Han var gammal löpare men med dåliga knän, så nu körde han mtb på sina gamla löpstigar istället. Han sa något om dålig teknik och att han ofta fick kliva av i backarna. Men förmodligen drabbades han av tävlingsdjävulen för han satte inte ned foten en enda gång och körde nästan ifrån killarna längst bak. Krutgubbe är nog rätt ord för denne imponerande man.

Skoj cykling som vanligt i Långehäll men jag led tyvärr igenom det hela tiden. Har fått tillbaka mina ryggproblem. Närmare bestämt så är ryggen för svag och benen för starka vilket gör att en kota i ryggraden sätter sig snett och gör hela ryggen stum.

Jenny knäckte ryggen innan jag åke ut och efter, och efter sista gången blev det faktiskt bättre. Det kan nog vara så att jag sitter för dåligt och för mycket på jobbet. Det blir att stå mer i framtiden och träna mer bålstabilitet.

Ikväll har jag också passat på att cykla lite. Jenny var trött och jag pigg så jag stack ut stax efter åtta och kom hem vid halv tio ungefär. Det blev 1,5 timmars lugn (med några spurter) skogscykling på MSSS-TT-banan och så skarvade jag vidare lite på grusvägarna och ned mot hamnen. Tyvärr svek GPSen mig och jag fick bara med 660m, men TT-banan är 10,42km lång så runt 1,5mil borde jag cyklat.

Tänkte avsluta med en hel del fina bilder som jag tog idag och igår (de med andra cyklister på). Tänkte även passa på att berätta att gårdagens eftersökning av intresserade crossare slog väl ut. Så väl att det till och med pratas stortävling med fet sponsor. Dock så har jag ännu inte fått något uppslag på en vanlig introcross/kompiscross.

Bilderna (publicerar från Bloggers smartphone-app så bildernas följd blandas lite):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar