fredag 24 augusti 2012

Äntligen helg!

Har varit en rätt hektisk vecka med mycket jobb och annat.

Egon har gått sin första vecka på förskolan och trivs så pass att han kör solo nästa vecka. Pappas pojk. Jag blir rätt stolt över att höra hur väl han umgås med andra barn och lärarna. Man märker att han trivs men också att det är mycket intryck, för det är inte speciellt svårt att få honom att somna på kvällen. Däremot har det varit desto svårare att få honom att somna på natten, då han varknat och varit orolig. Igår tyckte vi att han var lite snuvig och idag på eftermiddagen har näsan runnit i ett och den lille hjälten har varit lite het. Hoppas det bara är en vanlig förkylning och ingen värre "dagisbacill". Antar att vi får stå ut ett tag framöver med sjukdomar.

På jobbet så händer det rätt mycket med konstgräsplanen just nu, allt går enligt planerna med entreprenaden men det är mycket annat runt om kring som skall ordnas. Ett nytt garage skall fixas, ett tak skall höjas pga detta, i garaget ska en traktor med utrustning in, passagesystem skall in, scheman för träningstider skall sättas, organisation runt driften av planen skall sättas, en helt ny löparbana skall till med tillhörande längdhopp, tresteg och kulstötningsbana... Detta är jag projektledare för.
Och undertiden ska allt annat skötas på jobbet, så som exempelvis tränings och matchbokningar för 4st sporthallar och 4st gymnastikhallar, LOK-stöd, föreningsmöten, inköp av Hjärtstartare med tillhörande utbildning samt så klart en hel del mail och telefonfrågor om föreningslivet och fritiden i Mönsterås.

Som om det inte skulle vara nog så ska jag nästa helg den 1 september vara med på Cykelns-dag (har jobbat med det denna veckan och förra veckan också), då man kan cykla från Blomstermåla eller Ålem från 10:00-10:45 till Timmernabbens idrottsplats där det blir BMX-uppvisning på en ramp (kl 11:00 och 11:30) med bland annat Andreas Lindqvist. Innan och efter uppvisningen kan kidzen själva testa rampen. Personligen hoppas jag att kommunen snart anlägger en cementpark för skate, inline och cykel. Jag har också som uppdrag att hitta lämplig plats för en cementpark, några förslag?
Nästa måndag åker jag sedan till Stockholm för jämställdhetsutbildning/seminarie, det är jag och förvaltningscheferna eller utvalda representanter för de olika förvaltningarna/avdelningarna på Mönsterås Kommun som åker. Själv är jag ensam på "min förvaltning/avdelning" så det var att välja mellan; jag, mig själv eller Oscar. Svårt val det där.

Men nu är det helg och då ska vi se vad vi kan hitta på. Men först; sängen!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar