onsdag 15 augusti 2012

Första Falu-dagen, bildbomb!

Fick hela lunchen och eftermiddagen för mig själv när Jenny och Egon skulle ut och besöka bekanta till Jenny. Så jag tog cykeln och körde från Hosjö till regementsområdet och sedan till Lugnets handbyggda stigar, totalt härjade jag runt i en 1,5 timme innan jag åkte till Slussvaktaren och käkade en lunch bestående av Tacotallrik och en Öl. Är det semester så är det.

Efter det hälsade jag på vid Velodromen, ett kärt återseende då alla grabbarna var där och allt var precis som vanligt. Faktum är att det känns nästan som att vi har varit borta på resa och nu kommit hem till Falun igen. Men det är ju inte så konstigt då vi bara bott i Mönsterås i fem månader. 

Hur som, så drog jag åter igen mot Lugnet efter mitt besök på YA Elit och Velodromen. Men först passade jag på att köra runt på Jungfrubergets fina stigar och Bergsstigen fick leda mig åter till de handbyggda stigarna på Lugnet. Efter några (en jävla massa) flin på mina läppar och eurfori i min kropp så hade klockan blivit så mycket att det var dags att åka hem. Men istället för att åka raka vägen till Hosjö körde jag till motocrossbanan i Jämmerdalen och sedan över vägen (Jämmerdalsbacken) för att ta mig upp till vandringslederna och hästlederna vid toppen av det berg som ligger mellan Jämmerdalen och Hälsingberg. Från den toppen går en av mina absoluta favoritstigar. En snabb lite halft stökig stig som susar genom blåbärsris och tallskog. 

Totalt cyklade jag i cirka 5 timmar och tillryggalade 51km, rätt dåligt snitt på det. Men så var det njutningscykling. Och sen är det ju så att jag är uselt tränad och så har jag idag insett att Falun tydligen är rätt kuperat...

                                      Etapp 1                                                              Etapp2

Bilder från dagen i en salig blandning:















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar