torsdag 19 februari 2009

Äntligen!
Nu är den här och nu har jag äntligen tid att skriva av mig igen. Starten av denna veckan har varit hektisk. På måndagen jobbade jag nästan 10timmar och hälften av dem var jag ute och gick/joggade längs elljusspåret på Lugnet. Vilket skulle visa sig vara en grym distans som gav resultat i brutalt stumma vader. Jag fick faktiskt lite träningsvärk för första gången på hur länge som helst.

För att driva in på det där med träningsvärk, så hade jag ordentlig träningsvärk senast vintern 2007/2008. Förklaringen till att jag inte haft någon större värk i mina muskler under denna vintern tror jag är ett resultat av den rörelseträning (MAQ) som jag har ägnat mig åt. Nu var det ett tag sen senast dock, och det är mest för att jag kör liknande träning på Vibes for life. Men på Cypern får jag nog ta upp träningen igen, för där finns inga accelerationsplattor. Eller ja det finns det säkert, men jag vet inte var.

Hur som helst så har jag gått och väntat på ett stort paket ganska länge nu, som ni säkert har märkt. Och igår kom det.


Jajjemen! Min första Mac. Jag har varit så trött på PC och allt krångel som det innebär ett bra tag nu. Så nu när jag har fått bra kontakt med grabbarna på BK Data här i Falun så passade jag på. Och jag har inte bara gjort ett köp av en Mac på BK Data, jag har även startat ett samarbete med dem. Så de är en av mina nya sponsorer 2009. De supportar mig med diverse verktyg för att jag ska kunna utveckla och förbättra min hemsida och min elektroniska dokumentering.

Nu sitter jag och kör en backup på min gamla PC på en 500gb My Book extern hårddisk från Western Digital. Vilket går som en dröm. Jag sitter även och skriver på ett trådlöst tangentbord en bit ifrån min 2.4ghz Mac Book. Alla dessa hjälpmedel kommer som ni kanske förstår från BK Data. En butik och ett företag med stor kunskap och tack vare Peter Almlöv, som ni kanske känner igen som en duktig cyklist i senior/veteranklassen H30, så är även BK Data den enda Apple Premium Reseller-butiken i dalarna. Vilket betyder att de tar hand om alla dina behov av support och reparationer under garantitiden. Vilket känns tryggt för mig som är helt ny på det här med Mac.

Nu ska jag återgå till att flytta över filer från My Book till Mac, så att jag har med mig mina gamla filer från PCn nere på Cypern. För jag antar att det blir en hel del jobb där nere också. Bland annat ska jag försöka att fixa till designen på mina Falu CK kläder som jag får genom Kalas. Det börjar bli dags nu om jag ska ha fina och fräscha kläder till premiären. Dessutom så ska jag göra de sista detaljerna på Team Ghost Swedens kläder. Jag publicerar givetvis resultaten här på hemsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar