måndag 2 februari 2009

Ja man.
CXVM-tittningen gick blev över förväntan, trots ett trotsigt coverband. Eurosports sändning gick igång en kvart tidigare än sagt och vi 16 som hade samlats fick se racet nästan helt från starten. Ja starten och det viktigaste blev summerat, men ändå det var ju Live. Och dessutom hade 4st 42tums LCD skärmar att välja på med bra ljud. Så där satt vi och läppjade på våra drycker med blickarna fastnaglade mot skärmarna.

Lagom i reklampausen kom maten också, så många hann få i sig en hel del innan allt drog igång igen. Loppet i sig var väl inte så underhållande. Men man kan ju inte alltid få optimalt väder; regn & lera. Nu var det kallt och packat samt soligt, dessutom verkade det bara vara ett löphinder. Vilket heller inte var långt alls. Så tempot var brutalt och Nils Albert hade väl ett snitt på 31km/h... I ensam ledning från varv 2.

Men men vi hade det mycket trevligt och personalen verkade tycka om att vi var där. TV-tekniken verkade också vara bra och justerbar, vilket förhoppningsvis betyder att vi nog kan sitta och titta på vårklassikerna där också. Jag kanske kan ta på mig att vara bokare då med, det verkade som att jag skötte det jobbet bra. Jag fick lite Sverige godis av Ulf och Mari Nilsson och så har Stefan Määtä lovat mig en Monster dryck... lite suspekt dryck måste jag säga, men ändå en gåva är en gåva.

Idag har jag konstaterat att ett jobb på en högstadieskola kan vara helt ok, ja till och med helt fantastiskt ibland. Idag var en sådan dag. Eller ja inte till en början. Jag håller på at anordna friluftsdagen och veckorna innan när det var meningen för alla att kunna ge synpunkter så fanns där inga. Så när jag gjorde allt själv så blev det självklart "fel". Vissa lärare kan vara riktigt dryga, men jag antar att det ligger i deras natur att tro de vet hur man gör saker bäst. Speciellt roligt är det som ni kanske förstått, när deras åsikter kommer dagar innan aktiviteten när allt är bestämt.

Men allt vändes på eftermiddagen då jag åkte ut på Runn med en 8de klass. Det var kallt som bara den. Med det gjorde inget för eleverna var underbara och njöt lika mycket som jag av solens varma strålar och den friska vinden. När vi hade kommit ut en bit på sjön så började det dofta riktigt härligt också, nästan lite sjöbris och jag njöt och så njöt jag lite till. Ganska grym jobbdag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar