söndag 31 oktober 2010

Crossfest!

Okej nu tänkte jag vara lite bussig och bjuda på riktig söndagsunderhållning. Som ni kanske märkt så är det Cross-säsong nu, men Svenne-Banan är ju lite för mesig och vi vet ju alla att det är till Belgien man ska åka om man ska se lite äkta cross. Jag hoppas också att jag gjort er medvetna om att Amerikanarna är de som är sådär gött frigjorda och som skapar äkta överdriven stämning. De kan också konsten att fånga det på film så här kommer lite underbart crossande film.

Först ut: En torris. Torra och varma förhållanden. Jag gillar att det är så många deltagare och publik men också de häftiga hojarna de kör på, inget mainstream här inte. En till sak jag gillade i denna film är sekvensen när de är på velodromen och kör, en enda lång linje med cyklister överrallt.



Andra filmen: En mix. Solen och värmen är där men också "klägg"-leran som bara är hal och fastnar i stora klumpar. Ser riktigt roligt ut, halt och jävligt. Jag gillar kidsen som sliter och kämpar med att få över sina tunga cyklar över hindren men även hur lätt det ser ut när de snabba pojkarna med fläskiga högprofilshjul swischar över hindren.




Tredje filmen: En till riktig torris. High speed racing skulle jag lätt kunna säga men fångat på ett skönt behagligt sätt. Jag gillar killen som försöker hoppa hindren två gånger, fin volt på den.



Fjärde filmen: En riktigt blöt och härligt lerig historia. Underbart jobbigt och väldigt inspirerande film. Jag gillar allt, speciellt början av filmen. Så där skulle jag vilja tävla igen. Senast var i Slottskogen i Göteborg 2007. Det var häftigt.


Nå vad säger ni om detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar