torsdag 3 november 2011

Canyon räddade min prestation

Har väl träningstävlat en gång till denna vecka; idag på Velodromen var det dags för Eliminering OCH Poänglopp. Jag var instruktör de två passen innan och på sista passet, "träningstävlingen", fick jag vara med. Vilket gör att jag fått 100% mer träning än jag brukar få på en vecka, var ska detta sluta?

Vi var 7 tappra och startade med Elimineringen som gick i ett alldeles för högt tempo för mig. Men tack vare min stabila V-drome så kunde jag slinka med och undvika två utslagningar i alla fall.

Det höga tempot fortsatte (tyvärr för mig) under Poängloppet som var 50varv med spurt var 10de. Och på något magiskt sätt lyckades jag slita mig med hela vägen och dessutom plocka två 3dje platser och en fjärde. Det enda som jag har att tacka är mitt något smarta huvud och min riktningsstabila och styva velodromcykel. Det är skillnade på bra och fantastiskt helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar