söndag 15 april 2012

NSSS: Nya super snabba stigar!

Började dagen med super-go-fika i Berga där jag smällde i mig WhiskeyWåffla med Hjortronsylt och grädde plus en Päron och Choklad kaka. Sjuk hög klass på bakverken och galet lågt pris; båda bakverken för 25kr/st. Tack för sällskapet och visningen Johanna och Andreas! Det blir fler gånger.

När vi kom hem så infann det sig ett hål i schemat och jag stansade om däcken på Ninern från Mountainking 2,3 till Raceking 2,2. Det vankas långtur i morgon nämligen och jag ville testa formen. Men även granska vägarna i närheten, för att se om det finns någon TT-potential.

Av en slump snubblade jag in på en stig som visade sig vara blåa spåret till elljuspåret i Mönsterås. En lyckoträff verkligen. Har aldrig kört på de stigarna förrut men det blir definitivt fler gånger. De var nämligen hur packade och släta som helst och slingrade sig genom tät skog, längs åkrar och lver vattendrag. Det bästa var att stigarna var lite "nedsjunkna" vilket gjorde att det bara var att lägga ned i kurvorna och gasa. Sjukt skönt. Här ska sättas TT-tider.

Efter mitt finpass så åkte jag och Jenny in till Kalmar, helt själva då farmor ställde upp som barn vakt. Vi poppade hög volym på stereon och käkade blodig oxfile på restaurang. Jag passade också på att åka över Till Öland då Jenny inte åkt på bron sedan hon varit liten. Sedan stannade vi till i Färjestaden och kollade på bron och fastlandet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar