fredag 20 april 2012

TGIF!



Har äntligen monterat en miljövänlig och ögonvänlig bakgrundsbild, vilket även motiverar till att städa skrivbordet frekvent. Appropå det så börjar mina kollegor kommentera mitt välstädade (fysiska) skrivbord. Kommunchefen gillar det och min kontorsgranne Turismsamordnaren är avundsjuk. Hon frågade till och med en elektriker, som var här idag och arbetade, om vilket skrivbord som var finast. Mitt vann så klart. Även att jag för tillfället hade 8st högar med papper upplagt för sortering. Nyckeln är att sortera pappershögarna logiskt och med tysk precision, det imponerar. Och när man sedan är klar för dagen eller med uppgiften så sorterar man in papperna i respektive pärm eller fack. Ett rent skrivbord är harmoni. Att arbeta på en PC är dock lite mindre harmoni, men vad ska man göra...

Idag är det fredag och jag passar på att skriva av mig lite på lunchen innan jag har ett möte med Smålandsidrotten. Vi skall tillsammans med Ordförande i Föreningsnämnden diskutera vad vi skall säga på måndagens (23/4) stormöte för samtliga föreningar i Mönsterås Kommun. Ämnet för mötet är kommande Policy-arbete som skall till i samtliga föreningar som vill erhålla bidrag för kommunen år 2013.  Jag har tidigare varit med och framformat ett certifieringsarbete i Falu Kommun och då samarbetade vi med Dalaidrotten. Arbetet döptes till Utmärkt Förening och har sedan dess kopierats av minst två kommuner i landet (vad jag vet om). Så jag har lite erfarenhet av detta, vilket är skönt. Dock så ställer Mönsterås Kommun andra krav och det är inte ett rent certifieringsarbete på det sättet.

Nästa vecka blir hektisk för min del då det inte bara är stormöte på måndagen utan jag skall även förbereda material att presentera för Kommunstyrelsens Arbetsutskott (KSAU) på tisdag. Det är inte så nervöst att ställa sig och prata inför ca 100 personer som det blir på måndag, dock upplever jag det lite mer nervöst att stå till svars för olika beslutsgrundande frågor i ett litet konferensrum fullt med beslutsfattande politiker.

Så, vädret till trots, i helgen får jag nog ge mig ut någon timme varje dag och cykla ur mig lite tankar och stress som jag känner ligger och gnager i bakhuvudet. Det är så skönt att ha en ventil i cyklingen när det blir för stressigt. Och numera har jag ännu en ventil att njuta av och det är min familj, de ger mig så mycket styrka och avstressning (ja faktiskt!).

Hoppas er helg också blir avstressande och att ni hittar er ventil att ventilera bort veckans och kommande veckas stress och arbetstankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar