lördag 14 april 2012

Vi lever i en misär

Vi har inget internet och igår slutade mitt 3G att fungera (kanske för att jag överanvänt det?). Även Jennys 3G slutade igår på grund av överanvändning. Därför blev det varken bloggat eller FB:at igår. Men idag fungerar i alla fall mitt 3G igen. Varför ver jag inte men jag är glad så länge jag har kvar det.

I lägenheten har vi fiber, vilket vi även hade i Falun. Så vi frågade vår dåvarande internetleverantör Banhof om vi kunde fortsätta ha dem här i Mönsterås och det gick. Det blev till och med billigare för samma hastighet av någon konstig anledning. MEN de har ännu inte lyckats koppla in internet, vilket skulle vara gjort den 1 april. Telia hade i och för sig lyckats att radera all information i styrboxen (eller vad det heter) av någon konstig anledning. Så de hade en hel dag av arbete innan vi fick vår bredbands TV. Vilket bara Telia kan leverera hit, av någon ytterligare konstig anledning. De fixade i alla fall "styrboxen" förra torsdagen och sen dess har det bara varit för Banhof att koppla in en port. Har de gjort det? Nej.

Jag blir så förbannad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar