lördag 28 juli 2012

Radioinslag från MTBSM och egenanalys av insats

Så här efter MTBSM i Göteborg (mångas största mål under säsongen 2012) så sitter många och analyserar sina insatser och försöker säkert titta extra noga på det som inte riktigt gick så bra. Kanske hittar de något som de redan kan träna på till andra och avslutande halvan av säsongen. Eller så hittar de något som skall finslipas eller utvecklas vidare under vinter/försäsongsträningen till säsong 2013.

Även jag sitter och analyserar min insats under MTBSM, vilket inte är lika lätt då det är svårt att analysera sig själv utan att få resultat svart-på-vitt. Det är ju liksom lite svårt att kunna lyssna på sig själv när man är igång och pratar. Men vissa saker snappade jag ändå upp under mina fyra dagar vid Slottsskogsvallen. En annan sak fick jag berättat för mig av min kära sambo. Vilket var att jag bid Elimineringen lade till för många "Öhm" som utfyllnads ord. Något som jag själv inte reflekterar över och har svårt att föreställa mig hur det låter. Tills jag stötte på det här klippet från Sveriges Radio P4 Göteborg. En bit in i klippet (ca 4-5 min) så rullar ett reportage igång från Slottsskogen och Svenska Mästerskapen. Och då kan jag både konstatera att vi hade ett ordentligt drag musik och speakermässigt men också att Jennys konstruktiva kritik om mina "Öhm" stämde bra, och är något som jag ska försöka jobba bort i situationer när det händer mycket och det är många namn som ska stämma. Men det skulle vara än bättre att ha mer film och ljudklipp från SM-dagarna för att kunna analysera och bli bättre.

Har ni kommentarer och förslag på förbättring och/eller kanske ett filmklipp att dela med er av mottager jag det gärna. Antingen via kommentar eller mail: oscar@oscarekstam.com

Nästa speakeruppdrag är redan i morgon vid Engelbrektsturen i Norberg. Tack och lov har jag haft två dagar riktig semester nu mellan SM och Engelbrekt. I torsdags var vi på Böda Sand på Öland och hade det riktigt lyxigt, i snudd på utomlandskänsla på den. Och igår var vi ut till Ödängla för att bada lite. För bada älskar Egon att leka i sanden på Böda var dock bäst tror jag. Det var första gången vi inte behövde springa efter vilden på en stor fri yta. Han satt mest och lekte och höll sig nära oss. Det var underbart skönt att kunna koppla av lite. Speciellt när jag börjar jobbet på måndag igen.

Lite semesterbilder från de senaste slappa dagarna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar