söndag 22 juli 2012

Livet bakom tävlingarna vid MTB SM

Jupp då var den första hektiska dagen avklarad på MTBSM här i Göteborg och det vad Damer och Herrar junior samt senior som startade mjölksyrakalaset.

Själv så stod jag tillsammans med Adam Johansson för kommenteradet av tävlingen. Det gick kanon tyckte jag och var precis sådär roligt som det alltid är att kommentera. Extra roligt var det i och med att det var just SM. Allt blir lite bättre och lite mer uppstyrt då. Och både SCF och Möndals CK imponerar stort, vilket jag hoppas att de fortsätter med.

Än så länge så har Adam och jag inte provkört banan. Så här i efterhand så skulle vi sett till att fått det gjort igår men då fanns det riktigt aldrig något tid över och det kanske är bra för min stackars rygg. Jag måste verkligen se till att få ordning på den så snart som möjligt...

Hur som så fortsätter SM i morgon med ungdomarnas och veteranerns Cross Country. Klockan 0900 startar första klassen och sen är det fullt ös. På tisdag kör vi staffetterna och på onsdag avslutar vi med den spektakulära elimineringen/sprinten. Bara roligt att se fram mot alltså.

Det som var inspirerande och mest fantastiskt idag var all publik och det stöd de gav cyklisterna. Tack för det och håll i detta i alla resterande dagar.

Avslutar med bilder från Damer juniorer och seniorer samt Herrar seniorers start:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar