fredag 26 december 2008

Oj vad trött jag är. Julens bestyr och kalas är snart över, det har gått i 110 sedan jag kom hem. Kalas och middagar hit och dit. I förrgår var det ju julafton och det var som vanligt mycket trevligt här hemma. I år var det lite extra roligt då alla i familjen som var hemma (tot 4st) var på samma nivå. Vi hade det lugnt och mycket mysigt, men det kanske också var för att vi var så få. Jag saknade min storalillasyster Emma som satt kvar på Cypern och firade sin jul.

Någon annan jag har saknat mycket i jul är Maria som har varit kvar i dalarna. Men imorgon åker jag hem till henne igen vilket kommer att bli jätteskönt, då längtan efter henne just nu är väldigt stor. Även att jag gärna skulle vilja stanna kvar här lite längre för att träffa lite fler kompisar och bekanta.

Igår var det den sedvanliga annandags middagen hos farmor och farfar. Jag laddade upp med 3timmar distans, som jag gärna velat förlänga. Men jag frös så om fötterna och så var jag faktiskt lite trött på alla raksträckor här nere. Vi hade det trevligt på middagen och sedan åkte jag och min kusin Niclas tillsammans med sin amerikanska flickvän Shira, vidare ned till Timmernabben. Där vi hälsade på hos Fredrik "den fruntlige" Persson och Emma Bergström. Vilka nydligen köpt ett hus som de slitit hårt med för att renovera, allt är inte klart men det var ändå mycket fint redan.

Vi hade en trevlig filmkväll där vi även fick besök av Emmas storasyster Jenny som jag gick i högstadiet med. Det var roligt att se henne igen och hon har även passat på att få ett till barn. En underbar liten krabat som säkert kommer att bli lika livfull som sin mamma.

Efter all träning och alla "träffar" här under veckan som varit så har jag blivit ganska trött. Idag hade jag planerat att åka ut på ett långpass igen, men jag var så trött och led av svår motivationsbrist när jag satt vid frukosten. Vi ska även ha en "före-födelsedagsmiddag" för mig ikväll innan jag åker då jag fyller ganska snart. Så jag tyckte det var bättre att skippa passet så jag är utvilad och glad inför kvällen. Dessutom så slipper jag stressa på imunförsvaret, det är ju inte bara middag ikväll utan har har en 8timmar lång resa framför mig imorgon.

Resan hem kan ni som vanligt följa på www.mobilcrosscar.blogspot.com

Nu ska jag packa klart mina väskor och börja se fram emot sista middagen med familjen och de nära här hemma. Jag avslutar med att bjuda på lite bilder från det senaste distanspasset:

Lagom till Julafton så kom det snö här nere, och jag fick lite härlig klassisk vintercykling på senaste passet...

... Komplett med sladd och nästan en omkullkörning, precis bakom krönet på detta kortet faktiskt.

Det finns lite skog här och inte så mycket höjder. Jag står på högsta höjden inom cykelbart avstånd och jag fick trampa uppför hela 63höjdmeter för att komma upp på Aborda Klint. Huva.

Men vackert är det ändå för utsikten är obegränsad åt alla håll och vid riktigt klara dagar kan man se horizontens krökning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar