onsdag 4 augusti 2010

Det rullar på bra nu

Jag har idag, som tidigare dagar denna vecka, legat kvar bra länge i sängen. Men när jag gick upp strax innan lunch så bestämde jag mig för att cykla lite. Så jag slängde iväg ett sms till Darvell som nappade direkt. Dock ville han köra mtb, men jag ville hålla min mtb ren. Sällskap vägde tack och lov tyngre än val av cykel.

Så vi rastade våra landsvägshojar runt Runn i ett, för mig, ganska bra tempo. En anledning var att vi fick regn på oss från Falun till Vika ungefär. Där i Vika upptäckte jag en läcka i min framtub också. Det var en sten som gått lite för djupt, men det läckte inte så mycket och vi var överens om att det bara skulle bli värre om jag petade bort stenen. Så den fick sitta kvar och stannade som tur var också, lika som luften i däcket.

Darvell beslutade sig för att skarva vidare så i Skog skildes våra vägar åt. För jag var tvungen att ge mig hemåt och fixa med mtbn. Sen kan det vara bra att ta det lite lugnt till en början... Senaste cykelpasset var ju trots allt vid Mörksuggan.

Väl hemma kastade jag mig i duschen och drog ned till Cykel & Fjäll för att tigga till mig en låda. Lasse var snäll och tog ur en Solhaga som stod i en låda. Perfekt tajming för mig.

Sedan bar det av hemåt igen för att packa ned cykeln i lådan. Det var precis att den fick plats, vilket var väldigt bra. För då behövde jag inte så mycket att skydda cykeln med, den stod fast och bra i lådan.

När det var klart slängde jag in lådan i bilen och åkte upp till Ingarvet och Ryckepungsvägen. Det är där postcentralen ligger och klockan började bli mycket. Jag kom dit 20 över 4 och den snälla expediten såg till att jag fick med cykeln på sista bilen ut för dagen. Det tog 5 minuter från det att jag kom dit till att jag själv fick lägga cykeln på flaket och lastbilen åkte iväg. Det är bra tajming det.

Undra vad som hänt om jag beslutat mig för att ta ut stenen ur däcket? Hade det funnits en låda kvar på Cykel & Fjäll? Förmodligen. Men jag hade nog inte hunnit med att skicka cykeln med sista bilen ut ur Falun. Hoppas att resten av dagen flyter på lika bra.

2 kommentarer:

  1. Var skickade du cykeln och varför?

    SvaraRadera
  2. Skickade den till Ghost i Stockholm, de behövde en riktigt fin utställningscykel. Och jag cyklar inte så mycket så då fick de låna min =)

    SvaraRadera